Nord-Gudbrandsdal vgs - avd Otta

Læring i praksis: et sosiokulturelt perspektiv
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Læring i praksis: et sosiokulturelt perspektiv
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 370.152 S
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2001
Noter
  • Boken ser på samspillet mellom læring og omverdenen. Hvilken virkning har for eksempel tradisjoner, forventninger og det kommunikative miljøet på læring? Säljö argumenterer for at menneskers læring bør forstås i et kommunikativt og sosiohistorisk perspektiv, og han begynner langt tilbake og viser hvordan kunnskap og metoder har utviklet seg gjennom historien. Mennesker har en utrolig evne til å utvikle og bevare kunnskaper og innsikter i hodet og ferdigheter i kroppen, og spesielt evnen til å skape stadig mer sofistikerte redskaper utenfor oss selv. Som følge av denne rastløse utviklingen endres hele tiden vår måte å lære og tenke på. Forfatteren er professor i pedagogisk psykologi ved universitetet i Gøteborg. Bibliografi: s. 257-276
ISBN
  • 82-02-19917-4
Tilgjengelige
  • 0/0
Venteliste
  • 0 (0)
*00001409 am  2200229   4500
*00114038
*008010927                a          00nob 2
*015  $a0123718$bBIBBI
*020  $a82-02-19917-4$bh.$cNkr 345.00
*035  $a0123718
*035  $a9582
*041  $hswe
*08231$a370.152$zh
*090  $c370.152$dS
*100 0$aSäljö, Roger$jsv.
*24010$aLärande i praktiken
*24510$aLæring i praksis$bet sosiokulturelt perspektiv$cRoger Säljö ; oversatt av Sigrid Moen
*260  $aOslo$bCappelen Akademisk$ccop. 2001
*300  $a276 s.
*505  $aBibliografi: s. 257-276
*520  $aBoken ser på samspillet mellom læring og omverdenen. Hvilken virkning har for eksempel tradisjoner, forventninger og det kommunikative miljøet på læring? Säljö argumenterer for at menneskers læring bør forstås i et kommunikativt og sosiohistorisk perspektiv, og han begynner langt tilbake og viser hvordan kunnskap og metoder har utviklet seg gjennom historien. Mennesker har en utrolig evne til å utvikle og bevare kunnskaper og innsikter i hodet og ferdigheter i kroppen, og spesielt evnen til å skape stadig mer sofistikerte redskaper utenfor oss selv. Som følge av denne rastløse utviklingen endres hele tiden vår måte å lære og tenke på. Forfatteren er professor i pedagogisk psykologi ved universitetet i Gøteborg.
*574  $aOriginaltittel: Lärande i praktiken
*650 1$aLæring$0pedagogisk psykologi$1370.152$2BS$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til