Forfatter
Tittel Å skape gode relasjoner i skolen
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
Noter Relasjonen mellom elev og lærer er en av de meste undervurderte variablene innenfor undervisning og læring. Elever som opplever at de har lærere som anerkjenner, verdsetter og liker dem, har et klart bedre læringsutbytte i skolen enn de elevene som ikke har et godt relasjonelt forhold til sine lærere. Elever som har en positiv relasjon til læreren, blir motivert til å yte en god arbeidsinnsats, samtidig som de vil ha bedre forutsetninger for å utvikle en god selvoppfatning. Dette heftet tar for seg hvor betydningsfulle disse relasjonene er, og gir gode beskrivelser av hvordan læreren kan videreutvikle sine relasjoner til elevene. Målgruppen for heftet er først og fremst lærere som arbeider i grunnopplæringen.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001552 am 2200265 4500
*00114158
*008 a 00nob 2
*015 $a0281062$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-42310-7$bh.$cNkr 179.00
*035 $a0281062
*035 $a222108
*041 $hdan
*08231$a372.1102$zh$25
*090 $c372.1102$dL
*100 0$aLinder, Anne$jd.
*24010$aPædagogisk relationsarbejde
*24510$aÅ skape gode relasjoner i skolen$cAnne Linder ; oversatt av Kirsten Hemmer
*260 $aOslo$bGyldendal Akademisk$c2012
*300 $a58 s.$bfig.
*440 0$aDette vet vi om
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520 $aRelasjonen mellom elev og lærer er en av de meste undervurderte variablene innenfor undervisning og læring. Elever som opplever at de har lærere som anerkjenner, verdsetter og liker dem, har et klart bedre læringsutbytte i skolen enn de elevene som ikke har et godt relasjonelt forhold til sine lærere. Elever som har en positiv relasjon til læreren, blir motivert til å yte en god arbeidsinnsats, samtidig som de vil ha bedre forutsetninger for å utvikle en god selvoppfatning. Dette heftet tar for seg hvor betydningsfulle disse relasjonene er, og gir gode beskrivelser av hvordan læreren kan videreutvikle sine relasjoner til elevene. Målgruppen for heftet er først og fremst lærere som arbeider i grunnopplæringen.
*574 $aOriginaltittel: Pædagogisk relationsarbejde
*650 1$aLærere og elever $0før- og grunnskolen$1372.1102$2BS$9nob
*700 0$aHemmer, Kirsten J.L.$d1952-$eovers.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening