Nord-Gudbrandsdal vgs - avd Otta

Anerkjennelse, ros og regler i klasserommet
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Anerkjennelse, ros og regler i klasserommet
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.102 T
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
  • 2012
Noter
  • Anerkjennelse, oppmuntring, ros og positive tilbakemeldinger er noe alle har behov for. Det styrker vår oppfattelse og forståelse av oss selv, og det fremmer vår motivasjon og arbeidsinnsats. Med klar og tydelig referanse til forskningslitteraturen tilbakeviser forfatteren at lærere og andre voksne kan rose barn for mye. Men det er viktig at ros gis på en god, målrettet og virkningsfull måte. Heftet beskriver også hvordan regler er nødvendige for et godt læringsmiljø. Regler og håndhevelsen av disse skaper trygghet og gode rammer for både faglig og sosial læring. Når lærere gir positive tilbakemeldinger og har tydelige forventninger til elevene, bidrar de til en forebyggende innsats slik at alle elever trives, lærer og mestrer skolehverdagens mange utfordringer bedre. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider i grunnopplæringen. Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
  • 978-82-05-42312-1
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001646 am  2200253   4500
*00114160
*008                      a          00nob 2
*015  $a0280999$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-05-42312-1$bh.$cNkr 179.00
*035  $a0280999
*035  $a222049
*041  $hdan
*08231$a371.102$zh$25
*090  $c371.102$dT
*100 0$aTveit, Arne$d1950-$jn.
*24010$aAnerkendelse, ros og klare regler i klasseværelset
*24510$aAnerkjennelse, ros og regler i klasserommet$cArne Tveit
*260  $aOslo$bGyldendal Akademisk$c2012
*300  $a46 s.
*440 0$aDette vet vi om
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520  $aAnerkjennelse, oppmuntring, ros og positive tilbakemeldinger er noe alle har behov for. Det styrker vår oppfattelse og forståelse av oss selv, og det fremmer vår motivasjon og arbeidsinnsats. Med klar og tydelig referanse til forskningslitteraturen tilbakeviser forfatteren at lærere og andre voksne kan rose barn for mye. Men det er viktig at ros gis på en god, målrettet og virkningsfull måte. Heftet beskriver også hvordan regler er nødvendige for et godt læringsmiljø. Regler og håndhevelsen av disse skaper trygghet og gode rammer for både faglig og sosial læring. Når lærere gir positive tilbakemeldinger og har tydelige forventninger til elevene, bidrar de til en forebyggende innsats slik at alle elever trives, lærer og mestrer skolehverdagens mange utfordringer bedre. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider i grunnopplæringen.
*574  $aOriginaltittel: Anerkendelse, ros og klare regler i klasseværelset
*650 1$aLærere og elever$1371.102$2BS$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex2Tilgjengelig Nord-Gudbrandsdal vdg. skule, avd. Otta371.102 T