Nord-Gudbrandsdal vgs - avd Otta

Kvalitet og kreativitet i klasserommet : : ulike perspektiver på undervisning
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Kvalitet og kreativitet i klasserommet : : ulike perspektiver på undervisning
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2017
Noter
  • Det er et stort behov for praksisnær forskning om undervisningskvalitet i skolen. Denne boken imøtekommer dette behovet. Forfatterne viser hvordan kreative lærergrep i ulike fag bidrar til forbedret undervisning. De tar opp spørsmål som: Hva kjennetegner ideallæreren, og hvilke metaforer brukes for å beskrive ham eller henne? Hvordan kan man undersøke elevers tekstkompetanse ved hjelp av visuelle metaforer og modeller? Hva kan læreren gjøre for å styrke elevens matematiske identitet i klasserommet? Erfaringene med et rikt utvalg av undervisningsopplegg blir drøftet og vurdert, som: hvordan dramaturgi kan være et nyttig verktøy for å oppnå gode læreprosesserentreprenørskap i skolen hvordan det gikk da elevene skulle skape sin egen elevrestaurant å skrive og å omskrive hvordan utvikle elevenes revisjonskompetanse hvordan arbeide med lytting i klasserommet hvordan man oppnår at elever utvikler mestringsforventning i matematikk hvordan trene unge elevers kognitive ferdigheter gjennom «tren tanken»-strategier.Viktige målgrupper for boken er forskere og lærerutdannere, og med sin nærhet til praksis er den også svært nyttig for lærerstudenter og lærere i alle fag i grunnskole og videregående skole. Kåre Kverndokken er dosent i norskdidaktikk. Norunn Askeland er professor i norsk. Henriette Hogga Siljan er førsteamanuensis i norsk. Bokens redaktører er alle ansatt ved Institutt for språk og litteratur ved Høgskolen i Sørøst-Norge.
ISBN
  • 9788245022278
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00000000nam#a2200000 c#4500
*00115633
*00520170503181513.0
*007ta
*008170320s2017    no#a###e#|||||00|#0#mul|
*020  $a9788245022278 $qh.
*035  $a(NO-OsBAS)150265740
*040  $aNO-OsBAS $bnob $dNO-OsNB $ekatreg
*0410 $amul $amul $anob $anno $aeng
*0820 $a371.102 $223/nor
*0820 $a371.102 $qNO-OsBAS $223/nor
*24500$aKvalitet og kreativitet i klasserommet : $bulike perspektiver på undervisning $cKåre Kverndokken, Norunn Askeland og Henriette Hogga Siljan (red.)
*260  $aBergen $bFagbokforl.$a[Oslo] $bLandslaget for norskundervisning$ccop. 2017
*300  $a314 s. $bill. $c24 cm
*336  $atext $btxt
*337  $aunmediated
*338  $avolume $bnc
*520  $aDet er et stort behov for praksisnær forskning om undervisningskvalitet i skolen. Denne boken imøtekommer dette behovet. Forfatterne viser hvordan kreative lærergrep i ulike fag bidrar til forbedret undervisning. De tar opp spørsmål som: Hva kjennetegner ideallæreren, og hvilke metaforer brukes for å beskrive ham eller henne? Hvordan kan man undersøke elevers tekstkompetanse ved hjelp av visuelle metaforer og modeller? Hva kan læreren gjøre for å styrke elevens matematiske identitet i klasserommet? Erfaringene med et rikt utvalg av undervisningsopplegg blir drøftet og vurdert, som: hvordan dramaturgi kan være et nyttig verktøy for å oppnå gode læreprosesserentreprenørskap i skolen hvordan det gikk da elevene skulle skape sin egen elevrestaurant  å skrive og å omskrive hvordan utvikle elevenes revisjonskompetanse hvordan arbeide med lytting i klasserommet  hvordan man oppnår at elever utvikler mestringsforventning i matematikk hvordan trene unge elevers kognitive ferdigheter gjennom «tren tanken»-strategier.Viktige målgrupper for boken er forskere og lærerutdannere, og med sin nærhet til praksis er den også svært nyttig for lærerstudenter og lærere i alle fag i grunnskole og videregående skole. Kåre Kverndokken er dosent i norskdidaktikk. Norunn Askeland er professor i norsk. Henriette Hogga Siljan er førsteamanuensis i norsk. Bokens redaktører er alle ansatt ved Institutt for språk og litteratur ved Høgskolen i Sørøst-Norge.
*650  $aUndervisningsmetodikk$2bokbas $9nob
*650  $aUndervisingsmetodikk$2bokbas $9nno
*653 0$aundervisning $akvalitet $aundervisningsmetoder
*7001 $aKverndokken, Kåre$d1947-$090333951 $4edt
*7001 $aAskeland, Norunn$d1951-$090214325 $4edt
*7001 $aSiljan, Henriette$d1977-$04106423 $4edt
*852  $a47BIBSYS_UBB $6999919869900502207
*852  $a47BIBSYS_UBO $6999919890204702204
*852  $a47BIBSYS_HIT $6999919790251402210
*852  $a47BIBSYS_HIOA $6999919871526302212
*852  $a47BIBSYS_NLA $6999919739194402228
*852  $a47BIBSYS_UBTO $6999919890196802205
*852  $a47BIBSYS_UBIN $6999919798324202211
*852  $a47BIBSYS_HH $6999919804233902214
*852  $a47BIBSYS_HVO $6999919775212302220
*852  $a47BIBSYS_NB $6999919874671502202
*852  $a47BIBSYS_HIO $6999919788511402218
*852  $a47BIBSYS_NTNU_UB $6999919961699902203 $9P
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Nord-Gudbrandsdal vdg. skule, avd. OttaKontor/ Filologer