Forfatter
Tittel Undervisningens dramaturgi: fortellinger og analyser fra klasserommet
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter All formidling har en dramaturgi. Med dette som utgangspunkt benytter forfatterne dramaturgi som et verktøy til å planlegge, gjennomføre, analysere og reflektere over undervisning. Dramaturgisk perspektiv utnytter klasserommet som spillerom, vektlegger estetiske og kunstneriske dimensjoner, og dramaturgiske begrep og virkemidler hjelper læreren å oppfylle læreplanmålene. Når lærere griper de mulighetene dramaturgiske perspektiv gir, vil det gi en mer levende og engasjerende undervisning, og slik skapes bedre forutsetninger for læring. Boka er skrevet på bakgrunn av omfattende klasseromsobservasjoner og samtaler med elever og lærere i flere fag på ulike trinn. Boka formidler ny forskning og vil være interessant for alle som er opptatt av hvordan undervisning kan bidra til gode læringsopplevelser i det 13-årige skoleløpet. Målgruppen er lærere, lærerstudenter, lærerutdannere og klasseromforskere.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002183pam 22002891 4500
*00123146
*008221103 a 0 00nob 2
*015 $a0668976$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-450-3404-2$bheftet$cNkr 499.00
*0410 $anobdan
*08201$a371.3$zh$223/nor
*090 $c371.3$dBAK
*100 0$aBakke, Jannike Ohrem$d1974-$jn.$0(NO-TrBIB)1039185
*24510$aUndervisningens dramaturgi$bfortellinger og analyser fra klasserommet$cJannike Ohrem Bakke og Fride Lindstøl
*250 $a1. utgave
*260 $aBergen$bFagbokforlaget$c2023
*300 $a345 sider$billustrasjoner i farger
*520 $aAll formidling har en dramaturgi. Med dette som utgangspunkt benytter forfatterne dramaturgi som et verktøy til å planlegge, gjennomføre, analysere og reflektere over undervisning. Dramaturgisk perspektiv utnytter klasserommet som spillerom, vektlegger estetiske og kunstneriske dimensjoner, og dramaturgiske begrep og virkemidler hjelper læreren å oppfylle læreplanmålene. Når lærere griper de mulighetene dramaturgiske perspektiv gir, vil det gi en mer levende og engasjerende undervisning, og slik skapes bedre forutsetninger for læring. Boka er skrevet på bakgrunn av omfattende klasseromsobservasjoner og samtaler med elever og lærere i flere fag på ulike trinn. Boka formidler ny forskning og vil være interessant for alle som er opptatt av hvordan undervisning kan bidra til gode læringsopplevelser i det 13-årige skoleløpet. Målgruppen er lærere, lærerstudenter, lærerutdannere og klasseromforskere.
*546 $aTekst på bokmål og dansk
*650 1$aUndervisningsmetoder$1371.3$2bibbi$41119943$9nob
*700 0$aLindstøl, Fride$d1970-$eforf.$jn.$0(NO-TrBIB)5004100
*856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/79cea3ac-b675-41b8-b332-f1e05c44c98b/original.jpg$3Omslagsbilde
*856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/79cea3ac-b675-41b8-b332-f1e05c44c98b/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*900 0$aOhrem Bakke, Jannike$jn.$zBakke, Jannike Ohrem$9nor
*950 0$aDidaktikk$zUndervisningsmetoder$9nob
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=672823&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening