Nord-Gudbrandsdal vgs - avd Otta

Å kunne lese: grunnleggende ferdigheter og nasjonale prøver
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Å kunne lese: grunnleggende ferdigheter og nasjonale prøver
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • FIL/Glassburet 372.45 S
Eier
  • Nord-Gudbrandsdal vdg. skule, avd. Otta
Klassifikasjon
Emne
Serie
Serienummer
  • nr. 165
År
  • 2006
Noter
  • Tiltaksplanen Gi rom for lesing og fokuset på leseferdigheter i Kunnskapsløftet viser den nasjonale satsningen på lesestimulering. Lesing er en av fem grunnleggende ferdigheter nedfelt i de nye læreplanene, og nasjonale og internasjonale leseprøver sier noe om hvordan det står til med leseferdigheten i Norge. Hvilket pedagogisk potensial ligger det i de nasjonale leseprøvene? Boken presenterer og drøfter ulike perspektiver på lesing, og hvordan nasjonale prøver i lesing kan bidra til å utvikle en forståelse av hva lesing er som ferdighet og kompetanse. Boken har en rekke eksempler hentet fra leseprøvene for 4., 7. og 10./11. trinn fra 2005. Den er først og fremst skrevet for lærere og lærerstudenter, men vil være aktuell for andre som ønsker å sette seg inn i de nasjonale prøvene i lesing som gjeninnføres fra og med høsten 2007. Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
ISBN
  • 82-450-0296-8
  • 978-82-450-0296-6
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam         1
*0018110
*008                      a     0    00nob 2
*015  $a0169660$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a82-450-0296-8$bh.$cNkr 249.00
*020  $a978-82-450-0296-6
*08231$a372.45$zh$25
*08231$a372.126$25
*090  $cFIL/Glassburet 372.45$dS
*100 0$aSkaftun, Atle$d1967-$jn.
*24510$aÅ kunne lese$bgrunnleggende ferdigheter og nasjonale prøver$cAtle Skaftun
*260  $aBergen$a[Oslo]$bFagbokforl.$bLandslaget for norskundervisning$ccop. 2006
*300  $a198 s.$bill.
*440 0$aLNUs skriftserie$vnr. 165
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
*520  $aTiltaksplanen Gi rom for lesing og fokuset på leseferdigheter i Kunnskapsløftet viser den nasjonale satsningen på lesestimulering. Lesing er en av fem grunnleggende ferdigheter nedfelt i de nye læreplanene, og nasjonale og internasjonale leseprøver sier noe om hvordan det står til med leseferdigheten i Norge. Hvilket pedagogisk potensial ligger det i de nasjonale leseprøvene? Boken presenterer og drøfter ulike perspektiver på lesing, og hvordan nasjonale prøver i lesing kan bidra til å utvikle en forståelse av hva lesing er som ferdighet og kompetanse. Boken har en rekke eksempler hentet fra leseprøvene for 4., 7. og 10./11. trinn fra 2005. Den er først og fremst skrevet for lærere og lærerstudenter, men vil være aktuell for andre som ønsker å sette seg inn i de nasjonale prøvene i lesing som gjeninnføres fra og med høsten 2007.
*650 1$aLeseferdighet$0før- og grunnskolen$1372.45$2BS$9nob
*650 2$aNasjonale prøver$0før- og grunnskolen$1372.126$2BS$9nob
*850  $aNord-Gudbrandsdal vdg. skule, avd. Otta
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Nord-Gudbrandsdal vdg. skule, avd. OttaFIL/Glassburet 372.45 S